)) بن لادن(( تروریست نبود
الف - محشور الف - محشور

                                                                                                                   

 

      ایالات متحده ی امریکا وشرکا برای بدست آوردن اهداف کوتاه و دراز مدت شان در پهلوی دیگر ابزار ها از اشخاص ، سازمانها و ... سود میبرند و آوانیکه درک کردند که آن ابزار ها دیگر بدرد خور نیستند و ((date  expire  )) شده اند، نی تنها آنهارا بدور میریزند بلکه با بیرحمی ونامردی تمام آنهارا خورد وذلیل نموده وچه بسا که نابود میکنند .

   هرگاه تاریخ معاصر اندونیزیا را ورق بزنیم ، در آغاز نیمه ی دوم سده ی پار, احمد سوکارنو شخصیت ملی و ترقیخوا آنکشور به پیاده ساختن برنامه های میهن پرستانه که منافع مردمش را برآورده سازد دست یازیدولی بسیار زود توفان پروپاگاند از آنطرف اوقیانوس ها به حرکت افتاد و پیوست با آن برنامه ی براندازی دولت آنکشور رویدست گرفته شد . آری,  به تحریک و پشتیبانی ایالات متحده جنرال سوهارتو با براه انداختن کودتای نظامی دولت منتخب مردم را برانداخته و در یکروز هزاران انسان را به اتهام همدستان رژیم سابق به کام مرگ فرستادند .این جنرال که القاب بلند بالایی چون ناجی کشور و مردم ، قهرمان ملی و ... از جانب باداران برایش داده شد ، مدت سی سال در کشور حکمرانی نمود . سرانجام آوانیکه بادار متوجه شد که زمان استعمالش بسر رسیده ودیگر بدرد نمیخورد، قهرمان ملی و ناجی ملت و میهن را دیکتاتور ، ظالم ، مختلس و ... نامیده در اخیر حیات راهی تالار های محاکم نمود که سر انجام با خواری وذلت چشم از جهان بست .

             بیاد بیاوریم جنرال کم سواد و متحجر پنجابی را که با کودتای نظامی حکومت منتخب پاکستان به رهبری ذوالفقارعلی بوتو را برانداخت وپس از هجوم شوروی سابق بر افغانستان به مهره ی مهم برای ایالات متحده مبدل شده و بمثابه سپر ضد کمونیزم به القابی چون جنرال آزادی خوا ، پدر مهربان مجاهدین راه آزادی و ... یاد میشد نامبرده نی تنها یار غار ویلیام کسی رییس آنزمان. I .A.C وجورج شولتز بود بلکه نازدانه ترین فرد شرقی نزد رونالد ریگن رییس جمهور ایالات متحده درآنزمان نیز شمرده میشد ولی آوانیکه تاریخ استعمالش بپایان رسید (Expire date ) شد ایالات متحده برای ازمیان برداشتنش سفیر ش مقیم اسلام آباد و یک جنرال چهار ستاره ی خود را نیز فدا نمود .

 

 سر نوشت جنرال نوریگا ی پانامه ، جنرال پینوچت چیلی ، حسنی مبارک مصر و ... همانند مهره های در بالاذکر شده میباشد که پس از expire شدن نی تنها بدور اناخته شدند که بابدنامی به محاکم کشانیده شده وراهی زندانهاگردیدند .

       واما اسامه بن لادن ، مهره ایکه خبر ساز ترین شخص در ماه وسال روان وچه بساماها وسالهای دیگر میباشد ,  سر نوشت ویژه ای داشته است . همانطوریکه همه کمو بیش میدانند اسامه بن لادن این عربستانی یمنی الاصل در آغاز دهه ی هشتاد سده ی پارکه جنگ سرد در بالاترین سطح خود قرار داشت و با هجوم شوروی سابق به افغانستان ، این تب هنوز هم بلند تر شد نامبرده در حالیکه تازه از پوهنتون ریاض سند انجنیری بدست آورده بودهمراه با صدها وهزاران مسلمان دیگر که زیر چمبره ی پروپاگند رسانه ها و مولانا ها قرار گرفته بودند عازم کار زار مبارزه ی گرم در افغانستان شد .

     در قطار دیگران اسامه از امتیازات ویژه ای چون داشتن سرمایه و ارتباطات با مقامات سعودی و دستگاه استخبارات آنکشور ، برخوردار بود و توانست بزودی بمثابه مهره ی مهم و باصلاحیت در میان دستگاهای استخباراتی عربستان ، پاکستان و ایالات متحده برای خود جاباز نموده و دارنده ی القابی چون مبارز راه آزادی ، مجاهد کبیر ضد کمونیزم ، مجاهد راه نجات کشور اسلامی و مردم مسلمان افغانستان از هیولای کمونیزم وشوروی و... گردد . ولی همینکه نیرو های شوروی ازافغانستان رانده شد و نیروهای نظامی ایالات متحده به منظور ظاهرا دفاع از سعودی و راندن صدام حسین از کویت نفت خیزوارد عربستان شد و اسامه با آن مخالفت نمود، یکشبه آن قهرمان راه نجات آزادی ، دموکراسی و اسلام بنام تروریست مورد لعنت و نفرین قرار گرفته و در صدد از بین بردنش شدند .

       نخست از همه بایدروشن ساخت که ترور و تروریست چه است . تروریست به شخصی گفته میشود که برای رسیدن به هدف یا اهدافیکه نمیتواند از راه قانونی و اصولی بدست آورد ، دست به ترور یا اختطاف طرف مقابل میزند. واما برای رسیدن به هدف یا اهداف ، خود و طرف مقابل را کشتن ( عمل انتحاری ) را میتوان ترور و عامل آنرا تروریست نامید ؟ نخست ازهمه باید گفت که مبارزین آزادی خواه الجزایر در سالهای پنجاه سده ی پاربرای ازمیان برداشتن دشمنانیکه به گونه دیگر امکان محو شان نبود ، جبهه ی آزادیبخش ملی ویتنام ( ویتکنگ ها ) پارتیزان های قهرمان ضد فاشیزم و نازیزم در جنگ جهانی دوم برای محو جانیان ss دست به عمل انتحاری میزدند که هرگز نمیتوان نام تروریست را بر آنها نهاد . همین طور تازه جوانانی که هنوز کبیر نمیباشند در زیر چنبره ی تبلیغ و تلقین دکانداران دین و مولاناهای تنپرست و شکمپرست دست به عمل انتحاری میزنند نیز تروریست نیستند زیرا به باور آنها که توسط دکانداران دین در دماغ شان تزریق میشود این بهترین شکل جهاد است ، لذا آنها مجاهد هستند نه تروریست . نخست اینکه این قربانی های شتشوی مغزی شده اکثریت شان از طبقات محروم و فقیرو نا آگاه از واقعیت های زندگی بوده ودو دیگر اینکه طوری برای شان گفته میشود که این بالاترین همه جهاد هاست و (( به مجرد انجام عمل انتحاری ضد کفار و همدستانشان، هنوز آواز انفجار بلند نشده شما در خلد برین و در کنار حور زیبا و رعنا قرار میگیرید )) . و آنها باهمین باور کمر بند انتحاری را بخود بسته و انفجار میدهند .زیرا در زیر تاثیر سحر کلام فریبنده ، آنها نمیدانند که اگر ازهمین دکاندار دین پرسیده شود که همه کوشش ، زحمات ، ریاضت و تلاش تو هم ازبرای رسیدن به جنت است چرا همین عذاب کمتر از یک ثانیه را برای رسیدن به هدف خودت تحمل نمیکنی ؟

موجز اینکه سازمان دهندگان و انجام دهندگان عمل انتحاری منجمله اسمه بن لادن هردو مجاهد اند نه تروریست ، با این تفاوت که یکی آگاه ودیگری ناآگاه . یکی معصوم وبیگناه وااندیگری فریبکار و معامله گر .


May 13th, 2011


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
گزیده مقالات